Soz Mendilleri

28 Kasım 2012


Bugün bir müşterimiz benden söz mendili istediklerini ilettiler. Mendil kelimesi duyunca aklıma hep dedem gelir ,yelek giyerdi ve yeleğinin içinde mutlaka ütülenmiş beyaz mendili olurdu. Mendilsiz evden çıkmazdı. Mendili araştırınca ne güzel anlamlar içerdiğini öğrendim mesela mendilin boyna bağlanması eski bir af dileme göstergesiymiş. Bir kimse suç işler ve karşı taraftan af dilemek isterse boynuna mendil bağlar o kişinin karşısına çıkarmış.

Birde eskiden bir dil olarak kullanılan mendillerin renklerine göre anlamları varmış ;

Beyaz mendil: Seni seviyorum.
Kenarları pembe mendil: Sensiz yaşayamam.
Sarı mendil: Birkaç gündür hastayım. Çıkamadığımın sebebi budur.
Kenarları yeşil mendil: Sana daima sadık kalacağıma söz veriyorum.
Yeşil mendil: Mektubuma cevap bekliyorum.
Mavi mendil: Sensiz mesut olamam.

Söz mendili anlamında  söz  verdik anlamına gelirmiş Kız tarafı erkek tarafına dağıtılırmış Araştırınca eski geleneklerimizi nasıl unuttuğumuzu fark ettim.Güzelim mendillerin yerini kağıt mendiller aldı.Bir ömür boyu duyguları anlatan mendilleri unutmayalım.

Söz Mendili yaptırmak isterseniz farklı modeller için sipariş verebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder